Øget tempo – mindre stress

HØJERE arbejdstempo og MINDRE stress 🙃  Arghhhhh, hva? Jo, den er god nok!

Det var noget af det vi kunne udlede midtvejs i vores forløb Mental Sundhed i Detail med 2 lederhold og 2 medarbejderhold efter 5 måneder. Og det er helt entydigt, at resultatet skyldes deltagernes COMMITMENT👋💪

Bevares, de er også blevet klædt på med en masse viden, konkrete værktøjer og mentaltræning 🤓 – men hånden på hjertet; det batter jo ikke en fis, hvis ikke de selv gør arbejdet. Tager det til sig, træner, deler deres indsigter med deres holdkolleger – og så forfra 😊

Jeg bliver utroligt håbefuld for fremtiden når jeg bevidner mennesker – ledere og medarbejdere – på den vis tage ansvar for deres måde at være i verden på! 🙏

Det vigtigste værktøj er…

Et af de værktøjer som har gjort størst indtryk hos lederne, og bidraget til medarbejderes OPLEVELSE af mindre stress trods det faktum, at meget gang er sket i løb 😅, er vores MENTORCOACHING værktøj.

I runde tal klæder den kommunikationsform og spørgeteknik ledere på til at praktisere et lederskab, som tager afsæt i en struktureret samtalemetode som både er coachende og sparrende 👥.

Samtalerne kan være korte, de kan være lange.
Hele humlen er, at det er en kommunikationsform som er nærværende, lyttende og udviklende 👩🏼‍🎓. Og altså har indflydelse på hvordan medarbejderen oplever det at være på arbejde 🧩🎯🌱

3 måder at styrke relationer på

Og for medarbejderne har et af de mest øjenåbnende værktøjer været arbejdet med ansvarlig kommunikation 🤓.
Det kan du også praktisere – fokuser f.eks på at:

1. Blive i egen business (det du gør, tænker og føler er DIN business – det andre gør, tænker og føler er deres)

2. Tale ud fra egen oplevelse (dvs skrotte alt der hedder antagelser, sig jeg istedet for du)

3. Tage personligt lederskab (sig hvad du vil have istedet for hvad du IKKE vil have)

Det kan lyde helt banalt. men det kræver faktisk træning, træning og atter træning at ændre sin retorik- og perspektiv. 👊 🧠 Fra den måde vi at vant til at sige tingene på til en mere HENSIGTSMÆSSIG måde at sige tingene på.

Det er mirakuløst hvad det kan 💪💪💪 – prøv selv!

Og det er på ingen måde rocket science. Til gengæld taler resultatet når du praktiserer den form for kommunikation for sig selv og bidrager bl.a. til langt bedre relationer, en helt anden form for samtaler og på arbejdspladser et styrket samarbejde 😍 

Er du nysgerrig, så læs udtalelser fra ledere og medarbejdere som har været i forløb her 

https://mentality.dk/

Tilføj din overskrift her

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *